وداع رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
وقت حلول ماه مبارک رمضان مثل امام سجاد (ع) از خدا خواستم که فضیلت این ماه و بزرگداشتنش و دوری از حرامهای این ماه رو به منم الهام کنه و توفیق روزه گرفتن در این ماه مبارک رو ...
اما هنوز این دعا تموم نشده چشم باز کردم دیدم موقع وداع با این ماه مبارکه ، وداع با گرامی ترین همنشین در تمام اوقات ، وداع با ماهی که قبل از اومدنش مشتاقش بودیم و پیش از رفتنش ناراحتیم . ماهی که خدا سفره ای پهن کرد به چه بزرگی که ای کاش با اشتها سر سفرش حاضر میشدیم مثل عده ای که از بس از برکت این سفره استفاده کردن که حسابی تپل شدن ولی کمکم داره صدای جم و جور این سفره میاد و وداعی ناخواسته بااین ماه مبارک اما چطور باید وداع کرد با همدمی که با اومدنش ما رو شاد کرد و با رفتنش...
باز دست بدامن آقا امام سجاد (ع) میشم و هم نوا با آقا زمزمه میکنم :
سلام و درود بر تو ای ماه خدا و ای عید دوستان خدا .
سلام و درود بر تو که از هر چیز (شیاطین ، پیشامد بد ، گرفتاری ،...) سالم و در امان هستی .
سلام و درود بر تو که با برکتی سرشار بر ما وارد شدی و آلودگی را از ما شستی .
خدایا ! تو صاحب اختیار و سرپرست ما هستی ، که ما را به برگزیدن و شناختن این ماه توفق دادی و به سنت آن هدایت نمودی و به ما توفیق روزه گرفتن و نماز خواندن عنایت فرمودی ، هر چند ما کوتاهی کردیم و کمی از اعمال بسیار آن را بجا آوردیم .
خدایا ! عذر ما را در کوتاهی نسبت به حقت پذیرا باش و عمر ما را به رمضان آیثنده برسان و چون ما را به رمضان آینده رساندی ، ما را بر انجام عبادتی که سزاوار توست یاری کن .
(آمین یا رب العالمین)